[O1] Sonda lambda wymiana - Auto z instalacją gazową

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mati93pmi
    Classic
    • 2015
    • 19

    [O1] Sonda lambda wymiana - Auto z instalacją gazową

    Wykresy ("zapożyczone" z forum z neta): oś pionowa - siła tarcia, oś pozioma ilość cykli tarcia (na zasadzie tarcia ruchem posuwisto zwrotnym).

    Jeden wykres:
    - olej w temp. 90 st. - z dodatkami nano.
    Drugi wykres:
    - te same warunki, olej bez dodatku nano.

    Jak myślisz, który jest który...? :chytry

    [ Dodano: Sro 11 Maj, 16 12:53 ]
    Zamieszczone przez yunior81
    Czy kombinować z czymś innym ? Co polecacie ?
    jeżeli jest dobrze to nie kombinować. Jeżeli chcesz sprawdzić inny olej to 0W40, 0W30 i wymiana max co 15 tys km. Marka wg uznania - lista polecanych olejów jest zamieszczona w tym wątku na stronie 401.
  • endless
    Drive
    • 2013
    • 67

    #2
    [O1] Sonda lambda wymiana - Auto z instalacją gazową

    Witam

    Na wstępie usprawiedliwię się, że może dla wielu być to pytanie nieco trywialne ale kto pyta nie błądzi. Mam auto w gazie, okazuje się, że należy wymienić sondę lambda przed katalizatorem i

    1. czy musi to robić jakiś mechanik czy wystarczy zwykły mechanik?
    2. czy po takiej wymianie trzeba robić jakąś regulację instalacji gazowej?

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Wystarczy człowiek i klucz najprawdopodobniej 19. Wcześniej trzeba otworzyć puszkę "pod pasażerem" i wypiąć kabel, więc może przydać się kanał. Zwykły mechanik sobie poradzi.

      Regulacja pewnie się przyda, bo skoro sonda była niesprawna, ciężko powiedzieć jak wyglądają mapy.

      Komentarz

      • endless
        Drive
        • 2013
        • 67

        #4
        ok czyli jak dobrze rozumie "zwykły" mechanik wystarczy a jedynie ktoś od gazu musi tam w komputerze poszperać?

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          wymienić da się samemu mechanik nie potrzebny - klucz nasadowy nacięty specjalny który można kupić w dobrym sklepie z narzędziami koszt niewielki a nie ma problemu z dojściem tym kluczem
          tak on wygląda


          nie wiem jak w 1.6 ale w 2.0 ciężkie dojście a ten klucz plus siła przyłożona sprawia że jak masełko się odkręca

          proponuję skasować błędy i pojeździć bo być może cewka mówi papa a sonda to efekt uboczny na gazie to u mnie cewka pierwsza padła a sondę pokazywało tak samo czujnik temp padł i sondę również pokazywało więc lepiej poczekać potestować i ostatecznie później sondę wymienić

          i primo
          jeśli spalanie jest w normie to sonda nie umiera było na forum jak sprawdzić jej sprawność
          czasami błędy generowane jednoznacznie nie dają pewności co do diagnozy
          komputer zbiera dane z czujnika temp płynu z sondy z przepływki i ustala dane co do dawkowania paliwa po drodze na to ma wpływ stan świec kabli zapłonowych i cewki podającej prąd plus nawet skład powietrza zasysanego przez filtr gdzie po drodze przepływka itp itd
          jak mam polecić to używana sonda to koło 60 do 100 pln ori kumpel w 1.6 wymieniał i do dziś ładnie chodzi

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            wymienić da się samemu mechanik nie potrzebny - klucz nasadowy nacięty specjalny który można kupić w dobrym sklepie z narzędziami koszt niewielki a nie ma problemu z dojściem tym kluczem
            tak on wygląda


            nie wiem jak w 1.6 ale w 2.0 ciężkie dojście a ten klucz plus siła przyłożona sprawia że jak masełko się odkręca

            proponuję skasować błędy i pojeździć bo być może cewka mówi papa a sonda to efekt uboczny na gazie to u mnie cewka pierwsza padła a sondę pokazywało tak samo czujnik temp padł i sondę również pokazywało więc lepiej poczekać potestować i ostatecznie później sondę wymienić

            i primo
            jeśli spalanie jest w normie to sonda nie umiera było na forum jak sprawdzić jej sprawność
            czasami błędy generowane jednoznacznie nie dają pewności co do diagnozy
            komputer zbiera dane z czujnika temp płynu z sondy z przepływki i ustala dane co do dawkowania paliwa po drodze na to ma wpływ stan świec kabli zapłonowych i cewki podającej prąd plus nawet skład powietrza zasysanego przez filtr gdzie po drodze przepływka itp itd
            jak mam polecić to używana sonda to koło 60 do 100 pln ori kumpel w 1.6 wymieniał i do dziś ładnie chodzi

            Komentarz

            Pracuję...